Migrene + slag

Spørsmål

Min datter har akne, gått på tetralysal i 4 mnd, fått av hudlege. nå 1 mnd etter slutt så ser vi at hun begynner å få litt kviser igjen, vet ikke om dette er vanlige kviser eller om det er aknen som blomstrer opp igjen. Spm er. hun har ikke veldig lyst til å begynne på isotretinoin kur pga alle bivirkningene. Men hun fikk anbefalt Diane p-piller. Men hun har, ikke ofte, Migrene med synsforstyrrelser. Vet at p-piller kan øke eller fjerne anfall, det vet man jo ikke før man har prøvd. Men så leser jeg at de anbefaler ikke Diane ol til Migrene med aura pasienter pga økt risiko for hjerneslag. Hvor stor er risikoen? Hun er 17 år, spiser normalt og trener 3 ganger i uka. Er risikoen større hvis hun får økt antall anfall med Diane? faller risikoen bort om anfallene slutter helt? eller er risikoen der fortsatt uansett? Hva tenker du? vært på prøve eller er det veldig dumt?

Kvinne 17

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Vi har ikke noe tall på alle disse spørsmål. Det er ikke noe stor risiko og slag generelt i den aldersgruppen er forsvinnede liten. Jeg ville gjentatt Tetrasysal. Det er ikke uvanlig ned oppbluss i den aldersgruppen (hormoner på kjør). Lykke til!

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 199,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn