Nervetrøbbel i bena

Spørsmål

Jeg har prøvd Lyrica mot nevropatismerter i bena mine, men følte meg beruset og svimmel av disse slik at jeg måtte slutte.Det er ikke funnet årsak til min motorisk, sensoriske nevropati. Jeg går på blodtrykksmedisin og Eliquis som blodfortynnende fordi jeg var plaget med hjerteflimmer tidligere. Synes smertene blir mindre når jeg lar være disse medisinene, men vet at jeg må ta de.Er det funnet noen sammenheng mellom medisinbruk og nevropati. Jeg fikk mine første tegn på nevropati etter at jeg startet med nye bodtrykkspiller . Finnes det noen andre medisiner enn Lyrica og Neurontin som jeg blir kvalm av. Det er mest plagsomt om kvelden med mye brenning, kuldefølelse og smertefølelse. Er 75 år og ellers frisk bortsett fra leddsmerter i armer og knær som ikke skyldes atrose.

Kvinne

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Begge disse bekytter nerver og er fine å bruke ved nevropati. Det var synd at du ikke tålte dem. De er best og de to vi bruker da. Jeg ville anbefalt i hvert fall i lav dose siden de beskytter. Ofte vet vi kkke årsak til disse sykdommer hvis ikke åpenbart, som diabetes eller høy alkoholkonsum. Lykke til!

Har du spørsmål om Allmennmedisin?

Spør en av våre spesialister og få svar innen 1 – 3 virkedager.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Kommersiell tjeneste Pris fra 259,-

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår tannlege, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Kommersiell tjeneste Få svar innen 3 dager for 259,-

Haster det? Snakk med en lege via video .

Legetime via video
Vishal Judge
Ledig nå
Kommersiell tjeneste Videokonsultasjon koster 350,-