Leamus etter inngrep

Spørsmål

Hei. Jeg er en mann på 41 år som nylig har lagt merke til at jeg har fått leamus ved bi testikkelen på høyre side. Jeg merker det ikke men ser at det rykker mer eller mindre hele tiden. Jeg gjennomgikk en lyskebrokk operasjon for 5 uker siden på venstre side. Kan dette ha sammenheng? Jeg har lagt merke til dette i 3-4 uker men kan også erindre og ha sett noe tidligere også. Jeg er forøvrig operert for lyskebrokk på høyre side for 40 år siden. Sliter med mye leamus generelt i kroppen. Tar magnesium og kalsium uten at det virker som å ha noen effekt. Eller frisk

Mann 41

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei,

Leamus kan forverres etter operasjon når man sliter med leamus generelt i kroppen. Årsak er uavklart og forblir et lite mysterium, men symptomet skyldes spontan fyring i muskel. Det betraktes som ufarlig og oppfattes i det medisinske miljø som et normalfenomen. Enkelte personer er mer disponerte for å få symptomet sammenlignet med andre. Vi vet at det kan skyldes for mye koffein, og mye fysisk aktivitet utløse og forsterke leamus. Det finnes ikke noe spesifikk behandling dessverre men det fleste blir mye bedre med tiden. Spesielt viktig er det å redusere daglig stress. Magnesium er effektivt ved blodprøvepåvist magnesiummangel. Lykke til!

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 259,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn