Har du spørsmål til legen?

Doctor photo

Har du spørsmål til legen?

Skriv anonymt til en av våre spesialister og få svar innen én eller tre dager. Send spørsmål nå!

Bivirkninger av Valtrex?

Spørsmål

Jeg fikk diagnose herpes simplex 2 for 9 dager siden. Tar valtrex 500 mot dette. Medisinen fungerer bra mot sår og blemmer, men jeg er fremdeles ganske dårlig, med feber etc. I sammenheng med dette har jeg en sårhetsfølelse i huden. Jeg har tenkt at det er fordi jeg har feber. Men den har blitt svært intens på føttene . Våkner av smerte. Kan ikke komme nær føttene..verst om natten men er der hele tiden. Er på dag 9 i sykdomsforløp. Kan dette være bivirkninger av medisinen? Eller er det vanlig ved herpesinfeksjoner? Begynner å bli litt lei smerte nå.

Kvinne 43
Svar

Hei.


Valtrex kan gi generelle bivirkninger i fra huden, som f.eks. utslett, kløe, lysømfintlighet, elveblest, og det er derfor ikke aldeles utenkelig at det kan være forklaringen på plagene du har. Jeg har forøvrig ingen andre holdepunkter for hva dette skal kunne skyldes, så det er godt mulig at du bør slutte med Valtrex nå. Du har jo brukt den lenge nok snart også. Hvis du gjør det, og plagene fra huden forsvinner, så var dette forklaringen. Hvis ikke, så bør du oppsøke lege for å bli undersøkt med tanke på å finne en årsak. Jeg ønsker deg lykke til.

Annonse

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår fagperson, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Få svar innen 3 dager for 299,-