Antidepressiva uten vektøkning

Spørsmål

Jeg har lagr på meg mye siden jeg begynte å bruke Seroxat.
Finnes det alternativer, som ikke gir vektøkning?

Medisiner: seroxat

Kvinne, 44 år

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei!

En av bivirkningene av de nye antidepressive medikamentene er vektøkning. Mange erfarer også problemer med seksuell funksjon, spesielt utløsningen. For mange vil et slikt problem i tillegg til depresjonen ytterligere påvirke selvbildet.

Du må diskutere med legen din om du kan bytte medikament, men det eneste av disse medikamentene som ikke øker vekten (men snarere kan redusere den som bivirkning) heter Nycoflox.

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 289,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn