Ereksjonssvikt

Spørsmål

Mann 51 .Ereksjons svikt. Ereksjonen har nærmest over natten blitt dårligere, under onnanering dovner den av midt i seansen, blir heller ikke så hard som før. For å komme må jeg bruke en finger i toeren. Synes også prostata er mindre følsom. Som en trøst er den blitt mer ut holden under samleie. Den virker nærmest død i det daglige også, andeledes enn før. Har nettopp innledet et forhold til en dame som liker sex, det har vi felles. Har titt og ofte morgen ereksjon. Problemet oppsto rett etter jeg traff henne. Ekstrem dårlig timing altså. Har prøvd viagra. Den virker sånn passe, men merker litt ubehag i kroppen ca første timen etter jeg har tatt den. Synes ereksjons svikten er meget bekymrings fult. Har ikke merket noe annet bort sett fra noen ganger kribling i høyre lyske, som om mobiltelefonen vibrerer vet tilfeldige anledninger i det daglige. Hva bør jeg gjøre ? Er relativt sprek , har fysisk tung jobb, slank kropp 65 kg. Med Vennlig Hilsen

Mann 51
Svar

Hei

Jeg forstår godt at du opplever dette som problematisk. Og jeg forstår at du sannsynligvis har tatt dette oppmed din lege siden du har fått Viagra. Jeg er ganske overbevist om at dette ikke skyldes noe fysisk, og at denne følelsen du har i lysken ikke er noe som innvirker på ereksjonen. Men dette siste synes jeg du bør ta opp med din lege for å undersøke hva som er årsak til denne kriblingen. Du bør også ta opp med legen din at du opplever mindre følsomhet over prostata, og be ham/henne kjenne på prostata for å sjekke. Men du forteller at du får morgenereksjon, og det er et godt tegn på at det ikke er noe fysisk galt. Jeg tenker at dette alt har sammenheng med det vi kalller "prestasjonsangst"; dvs. at du nå har truffet en ny dame og at det er en del spening knyttet til dette med nytt forhold og prestasjon på det seksuelle. Det er nok det vanligste problem når det gjelder ereksjonssvikt, og mange menn opplever det. Det at du fikk litt ubehag av viagra den første timen etter at du tok den er nok dessverre en ikke uvanlig bivirkning som enkelte opplever av denne medisinen. Jeg vil råde deg til å ta opp hele prøblemet med ereksjon med din lege, og be om legenkan sette deg på ett av de andre ereksjonsfremmende medikamentene som finnes. enten Cialis(Tadalafil); Levitra eller Spedra (Avanafil). Og finn frem til den dosen der du føler at du får mest effekt på ereksjonen og minst bivirkninger. Og får du ikke noe ubehag av en av disse vil jeg anbefale maks. dose den første tiden. Når du så opplever at du både får god ereksjon ved sameie og ved onanering, vil du etter hvert merke at du ikke trenger disse medisinene lenger, og at du har fått tilbake tryggheten både på ereksjonen og forholdet. Lykke til!