Har du spørsmål til legen?

Doctor photo

Har du spørsmål til legen?

Skriv anonymt til en av våre spesialister og få svar innen én eller tre dager. Send spørsmål nå!

Blodtrykksmedisin og sex

Spørsmål

Jeg går rett på sak og det gjelder kjæresten min som er en voksen mann på 66 år. Vi er jevngamle og fysisk i god form, han sykler og jeg trener to ganger i uka. Han bruker blodtrykksmedisin som han kanskje kan slutte med. Det snakket vi faktisk om. Han mister reisningen under samleie og det er et foreløpig lite problem som kan bli større. Jeg planlegger å ta det opp men må finne ut om han takler det/mitt problem for så vidt.

Kvinne 66
Svar

Hei og takk for ditt spørsmål vedrørende din kjæreste. Det gjelder en del blodtrykksmedisiner at de kan innvirke på reisningen. Nå skriver ikke du hvilken medisin han bruker, og det er forskjell i forhold til seksuelle bivirkninger i forhold til de forskjellige preparatene. Men om det er slik at det virker som det han bruker virker inn, så vil jeg anbefale ikke å slutte uten å ha tatt dette opp med hans lege. Jeg mener at det hans leges plikt å informere ham om den slags bivirkninger og eventuelt enten å slutte, eller å gå over til en annen type blodtrykksmedisin. Så det er mitt klare råd!

Annonse

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår fagperson, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Få svar innen 3 dager for 299,-