Treg avføring etter diaré

Spørsmål

Treg avføring. Det som kommer er oftest bløtt. – Må bruke rektalsalve. Har vart i flere måneder. For ett år siden i Usbekistand. Fikk diare, og lege ga meg en rekke tabletter uten at jeg vet hva… Har ikke vond i magen. Spiser normalt fisk, kjøtt, grovt brød grønnsaker. Blodpørve med noenlunne normale tall. Jobber nok litt for mye, alder tatt i betraktning. Sover litt forlite. Noe urolig.

Mann 87

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei! Jeg forstår det slik at forstoppelsen har vært plagsom helt siden diaré episoden for et år tid siden? Ikke så godt å si om det har sammenheng med tabletter og den episoden. Det er vanlig med forstoppwlse etter diaré, men ikke så lenge. Jeg ville nok tatt opp dette med fastlege som kan ta prøver og undersøke magen din. Rektoskopi er også aktuelt. det er viktig å utelukke evt bakenforliggende årsak. Det finnes utover kostholdsråd og fysisk aktivitet medisinske behandlinger. Movicol eller laktulose/laxoberaldråper. Dette må vurderes av din fastlege. God bedring!

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 259,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn