Har du spørsmål til legen?

Doctor photo

Har du spørsmål til legen?

Skriv anonymt til en av våre spesialister og få svar innen én eller tre dager. Send spørsmål nå!

Blodig oppkast

Spørsmål

Hei er ei dame på 52 år. For 2 dager siden Våknet eg med veldig hodepine på morgen ( har det ca 1 gang pr år) tok paracet og mine vanlige medisiner . Har tatt bio- dophilus gold kapsel på kvelden rett før jeg har lagt meg. Etter ei lita stund kastet eg opp 2 ganger. ( det er vanlig når eg har den hodepinen) Oppkastet såg mørkt ut på farge og eg fekk blodsmak i munn. Har ikkje hatt oppkast etter dette. Avføringen er normal farge på.

Kvinne 52
Svar

Hei.


Du er altså en 52-årig kvinne med to hormonsykdommer, Addisons sykdom og lavt stoffskifte, og du bruker kortison, Levaxin og Florinef. Nå har du hatt en episode med oppkast, evt med blod, og du hadde sterk hodepine. 

Du har ikke stilt noe konkret spørsmål her, så da vet jeg dessverre ikke helt hva du ønsker informasjon eller råd om, men jeg vil ihvertfall tenke følgende her:

Du har en potensielt alvorlig sykdom, Addison, som kan gi en lang rekke forskjelligeartede symptomer, og du bruker medisiner som kan være sterkt irriterende på magesekken, evt gi magesår (kortison), så da tenker jeg at så lenge det finnes muligheter for at dette kan skyldes sykdom, så bør du oppsøke din lege for dette. Føler du deg helt fin nå, så er det ingen hastesak, men hvis du ikke gjør det, eller får nye symptomer, så bør du oppsøke lege akutt. Da tenker jeg spesielt på muligheten for blødende magesår.

Håper at rådene kan være til nytte. Lykke til.

Annonse

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår fagperson, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Få svar innen 3 dager for 339,-