Svie og sår på penis

Spørsmål

Etter en atibiotikakur jeg fikk på sykehuset fikk jeg beskjed om at den svekket immunforsvart mitt. Jeg fikk deretter en annen pencilin med meg hjem. Midt i denne pencilin kuren begynte det å svi på innsiden av forhuden. Da var det bare svie. Etter 1 døgn med svie, så så det ut som at jeg begynte å få åpne sår på innsiden forhuden(kun på forhud) dette eskalerte seg over dager. Forhuden ble kjempe hoven. En turnus lege trodde dette var en slags sopp. Han tok noen prøver(venter på svar) jeg fikk utskrevet 1 kapsell Diflucan150mg og Daktacort salve. Hevelsen gikk ned( ikke helt)over natta, men svien og sårene er samme. Jeg har en forhud som dekker penishode og litt til når den ikke er oppreist. Jeg har aldri opplevd noe ubehag på penis før. Aldri hatt noen problemer med infeksjoner elr svie før. Jeg er 26år gammel. Aldri slitt med trang forhud, Men dette er problem nå som den er hoven. Det er et smertehelvette å dra bak forhuden for å påføre Daktacort salven. Salven har jeg brukt i 4 dager, uten noen forandringer. Det svir også når jeg pisser, for at urinen kommer borti sårene på forhuden. Hjelp meg!!!

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei! Hva slags infeksjon fikk du de to antibiotikakurene for? Skulle gjerne også vist navnet på disse preparatene. sårene Og hevelsen kan være sopp, men det oppstår vanligvis etter flere dager med antibiotika enn det du beskriver. soppinfeksjon gir svie, men vanligvis ikke så mye smerter. Kjønnsykdom som klamydia regner jeg med som vurdert. Det er viktig å utelukke det. En steroid salve kan være til hjelp, men det må legen vurdere etter prøvesvar og undersøkelse. 

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 259,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn