Psoriasis og tatovering

Spørsmål

Hei! Vurderer å ta tatovering. Min far har psoriasis. Har ikke noe tegn til det selv.
Er det mulig om det får utslag på meg om jeg tar tatovering ?

Svar

Hei,

Du vil ikke øke risikoen din for psoriasis ved å ta en tatovering.

Hos personer som allerede har psoriasis, kan man en sjelden gang oppleve å få et utslett i tilknytning til tatoveringen. Det kalles en "kobner reaksjon". Enhver liten skade eller irritasjon i huden, kan føre til psoriasis i samme området. Det er dog midlertidig, og skjer kun et mindretall.

Håper svaret var til hjelp!

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår fagperson, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Kommersiell tjeneste Få svar innen 3 dager for 259,-

Haster det? Snakk med en lege via video .

Legetime via video
Martha Lamøy
Ledig nå
Kommersiell tjeneste Videokonsultasjon koster 350,-