Testosteron

Spørsmål

Jeg har fått tilskudd av testosterone I 15-20 år. Det fungerer helt fint og jeg har god helse. Passer på at nivået er 20 - 25. Av og til med ukyndig sykepleier som setter sprøyten (Nebido) havner vesken direkte I en blodåre og nivået kan komme opp I over 50. Jeg er bekymret når dette skjer og frykter det kan bidra til hjerneblødning. Hva skjer egentlig med for høyt nivå - kroppens reaksjon mm. Blir man anspent - stresset - og sover dårlig ?

Mann 80

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei! Det skal mye til å injisere rett i blodbanen og stiller meg undrende til at det forekommer. Så lenge man aspirerer på sprøyten uten at det kommer blod går det ikke i blodet. Fare for hjerneblødning er minimal, men søvnvansker og rastløshet kan du oppleve. Forøvrig blir det plager tilsvarende bruk av anabole steroider med impotens Og blodsukkeret kan stige noe. Det viktige blir å forsikre seg om at sprøyten settes riktig videre, og da spesielt at man ikke får blod i sprøyten når man trekker stempelet tilbake

Har du spørsmål om Allmennmedisin?

Spør en av våre spesialister og få svar innen 1 – 3 virkedager.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Kommersiell tjeneste Pris fra 259,-

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår tannlege, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Kommersiell tjeneste Få svar innen 3 dager for 259,-

Haster det? Snakk med en lege via video .

Legetime via video
Vishal Judge
Ledig nå
Kommersiell tjeneste Videokonsultasjon koster 350,-