Endret mens etter abort?

Spørsmål

Jeg har brukt P- piler i 3 år og sluttet med dem i november i fjor. Etter bare få dager fikk jeg mens som vanlig. Neste måned fikk jeg ikke mensen min men hadde små blødning , ventet i 2 uker og tok kontakt med lege 12.01.04. Det viste seg at jeg var gravid men hele stoppa med utviklingen videre. Fikk forklaring at det kan skje etter bruk av P-piler/ missed abort. Hele førte til utskrapningen 13.01.04. og da venta jeg bare på første mensen. I den ventetiden har jeg ikke hatt sex (anbefalt av legen). Mensen eller små, brunn blødningen kom 19. og varte i ca 5 dager, og det var type mensen som var helt annerledes enn det jeg pleier å ha. Spørsmålet mitt er: den rare mensen jeg fikk , små og brunn, er det normalt etter aborten... Jeg har ikke hatt noe vond, fungerte normalt i de dagene, men jeg lurer på om den type mensen er noe tegn for beskymring...
MVH TANJA

Relevante sykdommer/medisiner: abort

Kvinne, 32 år

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei, nei, det er ingen grunn til engstelse. Slike blødningsavvik er vanlig etter abort. Grunnen er at slimhinnen i livmoren trenger mer tid til å stabilisere seg, og det er å forvente at du får normal mens neste gang.

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 259,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn