Har du spørsmål til legen?

Doctor photo

Har du spørsmål til legen?

Skriv anonymt til en av våre spesialister og få svar innen én eller tre dager. Send spørsmål nå!

Uregelmessig blødning med p-stav

Spørsmål

Det jeg synes er rart er at disse blødningene kommer 4-7 dager etter samleie. De minner mer om menstruasjon, enn blodig utflod eller liknende. Har det noen sammenheng med det du nevnte tidligere? Det har som sagt kommet etter jeg tok pstav. Har slitt med mye blødninger knyttet til pstaven før, i den perioden så hadde jeg kjæreste.

Kvinne 19
Svar

  

Hvis det er så mye som 4-7 dagers etter samleiet, at du får blødning, så tror jeg ikke at det har sammenheng mellom blødning og samleie. Da vil jeg ikke forklare det ved en mulig ektopi eller andre forandringer på livmorhalsen. Jeg vil heller tro at det er tilfeldig. Mest sannsynlig skyldes det de blødningsforstyrrelser som er vanlige ved bruk av p-stav. Det har du også erfart ved tidligere bruk. Slike blødninger reduseres ofte ved lengre tids bruk av p-sprøyten. Du kan evt. føre en blødningskalender hvor du også noterer når du har hatt samleie. Ta det med til legen for å få det vurdert.

Vennlig hilsen Mette

Annonse

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår fagperson, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Få svar innen 3 dager for 299,-