Farvet utflod etter IVF.

Spørsmål

Har ved hjelp av IVF blitt gravid, det er nå to og en halv uke etter egginnsetting. Har de to siste dagene hatt litt lysebrun utflod og engster meg følgelig om jeg holder på å abortere? Har tenkt tanken at det kanskje er rester etter vaginalgelen (progesteron) som jeg tok i 15 dager etter egguthenting ?!
Er noe trøtt, men ellers i fin form.

Relevante sykdommer/medisiner: Endometriose

Kvinne, 32 år

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Det er ikke uvanlig med farvet utflod etter IVF og tidlig i graviditet uten at dette må bety abort. Likevel bør du følges opp av gynekolog med ultralyd for å konstatere levende foster og normal utvikling.

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 199,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn