Sæd

Spørsmål

Jeg har hatt urinveisinfeksjon og har nå benyttet Trimetoprim 160 mg 2 x daglig i 12 dager, èn dag igjen av kuren.
Har oppdaget at min sæd nå er veldig tynn og helt gjennomsiktig, mot normalt tykk(ere) og grå/hvit. Hva kan forandringen skysdes og er dette kun midlertidig ? Når tilabke til normalt ? Kan jeg ha sex allikevel ?

Relevante sykdommer/medisiner: Bruker medikamenter for høyt blodtrykk (Adalat Oros, Moduretic Mite og Renitec)

Mann, 41 år

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Nei, dette er nok midlertidig - og du bør fullføre kuren som legen har satt deg på. Du vil nok erfare at ting går tilbake til det normale etterhvert. Men så lenge du har denne urinveisinfeskjonen bør du helst avstå fra sex med partner. Når dette er sagt, så kan sæd i farge og tykkelse variere med dagsform og i forhold til mat/drikke inntak,

Vent litt. Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Send inn ditt spørsmål nå, og få svar fra en lege på mail innen 3 dager fra kr. 259,-.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Skriv inn spørsmålet her:
0/2000 tegn