Nattesvette kan skyldes sykdom

Spørsmål

Jeg er en mann på 77 år i god fysisk form, som har utviklet en voldsom nattesvette. Bruker Voltaren 50 mg x 2 pluss Metoprolol depot 25 mg etter gjentagne tilfeller av atrieflimmer og flutter. Elkonvertert i 2006 og 2014. Ingen sukkersyke i fam. Antakelig litt over middels alk. forbruk. (Vin til middag nesten daglig)

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei.

Her har du ikke stilt noen konkrete spørsmål, så jeg vet ikke eksakt hva du ønsker informasjon eller råd om.
Men derfor vil jeg si det viktigste her:

Nattesvette kan skyldes sykdom, inklusiv alvorlig sykdom og kreft. Med det sier jeg selvfølgelig absolutt ingenting om deg og mulighetene for dette, men siden dette er en mulighet, og kreft og alvorligere sykdommer forekommer med økende frekvens jo eldre man blir (du er 77) så skal du nå bestille time hos fastlegen din for å bli utredet for dette.

Det har ingen mening eller nytteverdi om jeg skulle begynne å nevne konkrete diagnoser her og nå, for det vil kun bli oppramsing og fri gjetning, noe du har ingen som helst informasjonsverdi av. Derfor lar jeg være det.
Det skal dog nevnes at økt svette er en kjent bivirkning av Metoprolol, så det er heller ingen utenkelighet. Drøft det med legen din det også.

Ha det bra, følg rådet.

Har du spørsmål om Allmennmedisin?

Spør en av våre spesialister og få svar innen 1 – 3 virkedager.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Pris fra 259,-

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår tannlege, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Få svar innen 3 dager for 259,-

Haster det? Snakk med en lege via video .

Legetime via video
Vishal Judge
Ledig nå
Videokonsultasjon koster 350,-