Ereksjonsproblem

Spørsmål

Hei
jeg er 37 år og er separert fra min kone dette skjedde i januar måned jeg har også 3 barn 2 jenter og en gutt på 14 år jentene er 7 år og 12 år jentene bor hos moren mens gutten bor hos meg
jeg har nå truffet en ny dame som jeg har sex med hun er grei,snill og pen men jeg har problemer med å holde ereksjonen når vi har sex, jeg har også problemer med å la det gå for meg, jeg mister liksom ereksjonen når jeg nermer meg
selv om lysten er der
jeg har også problemer hvis jeg onanerer så dette har jeg sluttet med fordi det bare er stress jeg har lyst men det mangler liksom noe
er jeg blitt gammel eller er det noe galt med meg

er det noe jeg må eller bør gjøre

Medisiner: bruker cipramil 20 mg har brukt dette siden slutten av jenuar

Mann, 37 år

Svar

Jeg kan umiddelbart trøste deg med at det ikke skjer fordi du er for gammel! For det er du langt fra!
Men du forteller om en situasjon der du har hatt mye stress - som jo en separasjon er, uansett hvem som ønsker det eller ikke - og nå har du truffet en ny dame. Men du forteller også at du siden januar har brukt Cipramil. Nå kan en av bivirkningnene av Cipramil være de du beskriver, nemlig problem med ereksjonen, og som jeg også tror å forstå deg, når du onanerer; at du får problem med utløsningen.
Jeg vile derfor anbefale deg å ta kontakt med den legen som har skrevet ut medisin til deg og drøfte hvorvidt du egentlig trenger disse fortsatt - eller om det kunne være en ide å skifte til annen type medisin som ikke har den innvirkningen på ereksjon/utløsning som den har hos deg.