Antidepressiva og potensproblemer

Spørsmål

Har brukt Cipramil (lykkepillen) i ca. 1 år.

FØR jeg brukte det fungerte jeg seksuellt meget bra.

MENS jeg brukte det fungerte jeg veldig bra....tok lang tid før jeg fikk utløsning, og partneren min var veldig fornøyd.

ETTER at jeg sluttet går ting veeeldig fort!

Hva kommer dette av? Hva kan gjøres????
Er dette vanlig tilknyttet bruk av Cipramil?

Mann, 31 år

Svar

Hei!

Hvorfor det er slik er ikke så godt kartlagt, men det er riktig at Cipramil og andre antidepressiva i denne klassen har bivirkninger som redusert seksuallyst, impotens og forstyrrelser i utløsning/ejakulasjon. For noen kan denne bivirkningen være ønskelig slik du beskriver, men for andre er dette et problem.
Bivirkningen kan komme i varierende grad og hos noen er det kun et problem i begynnelsen av behandlingen.

Nå når du har sluttet går ting fort og du ma sannsynligvis trene opp utløsningen slik at du holder ut lengre før det går. Les om en slik metode ved å klikke på linken over til høyre.