European Digital Media Awards arrangeres av World Association of Newspapers and News Publishers. Vinnerne avsløres 10. April 2018 i København. Aller Media Norge har blitt plukket ut av juryen som finalister i tre kategorier.
Lommelegen.no er nominert i den omfattende kategorien: Best in Lifestyle, Sports Entertainment Website or Mobile Services.
I relanseringen av Lommelegen.no har målet vært å løfte spør-en-doktor tjenesten, og gjøre den tilgjengelig for unge lesere og mobile formater. Resultatet har blitt en helt ny helsesatsning som kominerer redaksjonelt innhold med høy kvalitet med en profesjonell tjeneste brukerne kan stole på. Målet er å bli en ledende tilbyder av helsetjenester i Norge.

- Det er spennende å se Lommelegen nominert fordi Lommelegen har 20-årsjubileum i år, og dette anerkjenner det største utviklingsprosjektet Lommelegen har vært gjennom i løpet av sin levetid. Det er også oppmuntrende fordi dette er første steg mot å tilby enda flere helsetjenester til våre lesere, sier direktør for digitale tjenester Antoine Thebault i Aller Media.
Lommelegen har 35 ulike leger, legespesialister og andre fagpersoner som besvarer spørsmål om helse og sykdom. Nettstedet har også en redaksjon som publiserer daglig helsestoff.
De to andre finalistene fra Aller er appen til Sol.no som er i finalen om å bli Europas beste nyhetsapp og Dagbladet.no Pluss Daglig Utgave i kategorien Best Reader Revenue Initiative.
Her er lista over alle finalistene:
European Digital Media Awards Finalists 2018:
1. Best News Website or Mobile Service: Axel Springer Akademie (Germany), Scandinavia Online (Norway), Guardian News and Media (UK)
2. Best in Lifestyle, Sports, Entertainment Website or Mobile Services: Ekstra Bladet (Denmark), Aller Media, Lommelegen (Norway), Neofonie GmbH (Germany)
3. Best Use of Online Video (included VR): VG (Norway), BBC News Journalism Team (UK), Aftonbladet (Sweden)
4. Best Data Visualisation: TASS News Agency (Russian Federation), VG (Norway), The Economist (UK)
5. Best Reader Revenue Initiative: Zeit Online (Germany), Dagbladet (Norway), Amedia AS (Norway)
6. Best Branded Content Project: AGORA (Poland), Bonnier News Brand Studio (Sweden), 24sata Ltd (Croatia)
7. Best Digital News Start-Up: 24sata Ltd (Croatia), Omni (Sweden), OtherWorld (UK)
8. Best in Social Media Engagement: Aftonbladet (Sweden), Expressen (Sweden), 24sata Ltd (Croatia)
9. Best Digital Marketing Campaign: 24sata Ltd (Croatia), Omni (Sweden), NRC Media (The Netherlands)
10. Best Innovation to Engage Youth Audiences: VG (Norway), sh:z Schleswig-Holsteinischer Zeitungsverlag (Germany), Aftonbladet (Sweden)