Nummenhet i øynene

Spørsmål

Hei! Har en sønn på 25 år som plages veldig med nummenhet i øynene. Han sliter med å fokusere, og det blir ekstra ubehagelig når han skal ligge flatt, også problemer med bilkjøring. Han har gått på zyrtec pga bihuleproblemer, når han sluttet med tabl. ble han veldig nummen i bein,armer og øyne. Kan det være en sammenheng? Finner lite info om nummenhet i øynene på nettet. Hilsen bekymret mor

Mann 25
Svar

Hei, mann 25. 

Takk for ditt spørsmål . Det er ikke så kjent for oss leger med  tilstanden nummenhet i øynene. Det man kanskje kan mene er fokuseringsvansker som kan være typisk ved anstrengelser og behov for briller / lesebriller. Vi ser jo at det gjennom mye skjermbruk og mobilbruk anstrenges de små indre øyemusklene som fokuserer.  Dette medfører ofte plager hos unge voksne og ungdom .   Jeg vil anbefale din sønn å oppsøke en optiker som kan utrede litt mer om dette til å begynne med, og dersom det er grunnlag for henvisning videre til spesialist vil de også kunne forestå det og ordne slik henvisning. Det er ikke kjent at man blir nummen i armer og ben av å slutte med Zyrtec, derfor , og dersom dette fortsetter bør du kontakte fastlege for denne nummenheten og for at den skal utredes med spesifikt. 

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår fagperson, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Kommersiell tjeneste Få svar innen 3 dager for 259,-

Haster det? Snakk med en lege via video .

Legetime via video
Harald Dobloug
Ledig nå
Kommersiell tjeneste Videokonsultasjon koster 350,-