Lumigan for hårvekst

Spørsmål

Hei. Jeg har et spørsmål om Lumigan øyedråper, og bruk av dette for dens bivirkning med økt hårvekst. Det er snakk om å smøre det på øvre øyelokk, altså ikke dryppe i øynene. Kan dette være uheldig å bruke over lengre tid på et frisk øye, eller ansees det som ufarlig?

Kvinne 30

Kommersiell tjeneste fra Lommelegen:

Har du spørsmål om din egen helse?

Spør en spesialist i dag og få svar allerede i morgen

Svar

Hei, Kvinne 30. 

Du lurer på om det er uheldig for øyet å bruke Lumigan for økt hårvekst. 

Lumigan er en øyedråpe som er ment for å senke øyets indre trykk ved behov for trykksenkning for å forebygge grønn stær. 

Den har en mulig bivirkning som består i stimulering av pigmenteringer og hårvekst. 

Disse substansene som er i lumigan og lignende dråper har derfor blitt brukt av kosmetisk industri for å fremme vippenes vekst.  Da er de i designerte viperserum som er for salg som det.  De kommer med en pensel , slik at rett applikasjon sikres.  De er effektive. 

Det å smøre lumigan på øyelokkene, er nok ikke heldig, fordi en kan få mye lumigan på , og dette kan gi stygge pigmteringer av huden, i og med huden ikke skal få hverken hårvekst eller pigmenteringer.  Jeg ville derfor ikke anbefalt å bruke Lumigan på denne mpten , men strikt holde det til det det skal brukes til .  Det kan derimot være mulig å kjøpe et vippeserum som er godkjent til den bruken .  Mvh Rim N Alme

Har du spørsmål om Allmennmedisin?

Spør en av våre spesialister og få svar innen 1 – 3 virkedager.

  • Få skriftlig legesvar på mail
  • 100 % anonymitet
  • 30 leger fra 10 ulike fagfelt
Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Pris fra 259,-

Fikk du ikke svar på det du lurte på?

Spør vår tannlege, eller en av våre andre spesialister, og få svar innen 3 dager.

Still et spørsmål
Brynjulf Barexstein ALLMENNLEGE
Få svar innen 3 dager for 259,-

Haster det? Snakk med en lege via video .

Legetime via video
Vishal Judge
Ledig nå
Videokonsultasjon koster 350,-