|
Forumforside -> Spiseforstyrrelser
Vis forrige tema :: Vis neste tema
|
|
Dårlig økonomi og mat
|
| Av |
Innlegg |
Shrek
Ble medlem: 19 Mai 2004 Innlegg: 1117
|
Tittel: Dårlig økonomi og mat |
|
|
Jeg har så dårlig råd for tiden, og trenger tips til sunn og billig middagsmat. Jeg har alltid hatt dårlig råd, men med bulimi blir det verre. Jeg har vært mer eller mindre fri fra bulimien et halvt år nå, men har dårlig råd fordi jeg må betale kredittkortregninger i tillegg til alle de andre vanlige. Store deler av måneden spiser jeg havregrøt, ris og potetmos, fisk innimellom. Dette fordi jeg ikke har råd til vanlige middager.
Er det noen som har sunne middagstips til en liten penge? Jeg spiser ikke svin, skalldyr eller belgfrukter. |
|
|
Man Mar 15, 2010 6:02 pm |
Støtende innhold, regelbrudd?
|
 |
melody
Ble medlem: 13 Mar 2010 Innlegg: 15
|
Tittel: |
|
|
Du kan finne rimlige wokgrønnsaker(uten belgfruker vel og merke) og kjøpe f.eks billig fisk fra first price eller euroshopper.Så kan du lage fiskewok. Ikke så kretiv kanskje,men jeg er vel ikke den som lager mest mat.Go figuer  |
|
|
Man Mar 15, 2010 7:59 pm |
|
 |
Shrek
|
|
|
Tusen takk for forslag!
Fiske-wok høres godt ut.  |
|
|
Man Mar 15, 2010 8:29 pm |
|
 |
melody
Ble medlem: 13 Mar 2010 Innlegg: 15
|
|
|
Det var så lite så.Og havregrøt kan jo også gjøres litt mer spennede.Men f.eks eplebiter oppi  |
|
|
Man Mar 15, 2010 8:45 pm |
|
 |
pernille
Ble medlem: 20 Des 2009 Innlegg: 43
|
|
|
JA vet du hva som er kjempe godt...jeg synest det iallefall,wok grønnsaker i ildfast form i steikovnen,og noen oppkuttet fiskepinner i,jeg tar av det sprøe skallet da(etter stekingen) og skjører de i biter og blander i grønnsakene og så grillkrydder...og lar de stå blandet i ca 15 min ,alt etter hvilket humør ovnen min er i....hadde dette til middag i dag,igjen.....hehehe da er det godt samme retten 4 dagen på rad... så kan du jo lage en saus du liker og ha på også,men jeg synest det og bare bruke grillkrydder gjorde susen altså...høres sikkert ikke godt ut kanskje,men til og med samboer likte det  |
|
|
Man Mar 15, 2010 10:02 pm |
|
 |
Shrek
|
|
|
| ja, det høres også godt ut. Hvor mange grader står ovnen på? |
|
|
Tir Mar 16, 2010 11:39 am |
|
 |
pernille
Ble medlem: 20 Des 2009 Innlegg: 43
|
|
|
HAR VARMLUFT OVN 180 GRADER I CA 50 MIN MEN ALT KOMMER AN PÅ HVILKEN TYPE OVN DU HAR  |
|
|
Tir Mar 16, 2010 6:45 pm |
|
 |
it
Ble medlem: 24 Apr 2006 Innlegg: 332
|
|
|
| Tunfisk er billig!! Jeg lever ofte på tunfisk, fullkornspasta og gullerøtter selv, da jeg er student:) Det er bare å være kreativ med grønnsaker og KRYDDER, så kan man lage masse godt og sunt! Egg er også ganske billig, hvertfall om en kjøper first price:) Hold øynene åpne for tilbud;) |
|
|
Tir Jun 08, 2010 12:44 pm |
|
 |
klåparen
Ble medlem: 07 Jan 2007 Innlegg: 22
|
|
|
laksekoteletter er også veldig billig da, og like godt som fileter, bare at man må ta vekk beina selv  |
|
|
Tor Jun 24, 2010 10:02 am |
|
 |
scorpius
Ble medlem: 03 Feb 2010 Innlegg: 29
|
Tittel: ... |
|
|